آیا دستگاه های تلفن همراه جایگزین کامپیوتر می شوند؟ |
![]() |
![]() |
![]() |
نوشته شده توسط زهرا فلاح زلتی |
دوشنبه, 26 دی 1401 ساعت 23:51 |
برای اولین بار در تاریخ، مصرف کنندگان آمریکایی از دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها بیشتر از رایانه های شخصی برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. این دلیل اصلی است که شرکت های بیشتری برنامه ها را ایجاد می کنند و وبسایت های خود را برای دسترسی به مصرف کنندگان بیشتر دوستدار موبایل می سازند. همانطور که فناوری تلفن همراه به تکامل خود ادامه می دهد و دستگاه های تلفن همراه را به یک رقیب جدی در برابر رایانه های شخصی تبدیل میکند، آینده رایانه های شخصی نامطمئن تر و نا مطمئن تر می شود. استفاده از موبایل در مقابل دسکتاپ تخمین زده می شود که 68 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی گوشی هوشمند دارند، در حالی که 45 درصد صاحب تبلت هستند. در طول سال ها، تعداد مصرف کنندگانی که دستگاه های تلفن همراه و رایانه دارند به طور قابل توجهی تغییر کرده است. به عنوان مثال، تنها 65 درصد از مصرف کنندگان بزرگسال آمریکایی در سال 2004 تلفن همراه داشتند، اما در سال 2015 ، این رقم به 92 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر، تنها 35 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال 2011 صاحب گوشی هوشمند بودند، اما این میزان از آن زمان تا سال 2015 به 68 درصد افزایش یافته است. وقتی صحبت از رایانه های شخصی مانند لپ تاپ و رایانه های رومیزی می شود، 71 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال 2014 صاحب رایانه بودند. در سال 2015 ، این تعداد تنها با 2 درصد افزایش به 73 درصد رسید. در سال 2010 ، تنها 3 درصد از بزرگسالان در کشور تبلت داشتند، اما این رقم به 45 درصد رسیده است. این بدان معناست که بسیاری از بزرگسالان آمریکایی حداقل پنج دستگاه مجهز به اینترنت دارند که می توانند از آنها برای خرید آنلاین استفاده کنند. مطالعه اخیر نشان داد که مالکیت MP3 و رایانه در میان بزرگسالان جوان از سال 2010 کاهش یافته است. این مطالعه که شامل بزرگسالان آمریکایی بین 18 تا 29 سال بود، نشان داد که مالکیت رایانه در بین این جمعیت در سال های 2010 و 2011 بدون تغییر باقی مانده است و 88 درصد بوده است. در سال 2012 تنها 1 درصد افزایش یافت. تا سال 2015 ، تعداد دارندگان رایانه در این گروه سنی به 78 درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، 75 درصد از جوانان این گروه سنی در سال 2010 صاحب MP3 پلیر بودند، اما این تعداد در سال 2015 به 51 درصد کاهش یافت. در همین مدت، مالکیت کنسول بازی در این گروه سنی از 62 درصد در سال 2010 به 56 درصد در سال 2015 کاهش یافت. این مطالعه همچنین نشان داد که مالکیت تلفن همراه در این گروه سنی از 96 درصد در سال 2010 به 98 درصد در سال 2015 افزایش یافته است. از سوی دیگر، مالکیت تلفن همراه از 52 درصد در سال 2011 به 86 درصد در سال 2015 افزایش یافته است. مالکیت تبلت و کتابخوان الکترونیکی برای همین گروه سنی، از تنها 5 درصد در سال 2010 ، به ترتیب به 50 درصد و 18 درصد در سال 2015 افزایش یافته است. این مطالعه همچنین نشان داد که سفیدپوستان بیشتر از اسپانیایی ها و آمریکایی های آفریقایی تبار تمایل به خرید تبلت دارند. با این حال، مالکیت تبلت در میان آمریکایی های آفریقایی تبار از نظر آماری با مالکیت تبلت در میان سفید پوستان و اسپانیایی ها تفاوتی ندارد. نرخ مالکیت گوشی های هوشمند و تبلت ها همچنان در حال افزایش است. با این حال، نرخ مالکیت کتابخوان های کتاب الکترونیکی، کنسول های بازی، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی یا کاهش یافته یا ثابت مانده است. مصرف کنندگانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، گوشی های هوشمند ابزار اصلی برای دسترسی به اینترنت برایشان به حساب می آید. گرایش ها و فناوری هایی که باعث استفاده از تلفن همراه می شوند پیشرفت در فناوری CPU و GPU تا سال 2018 ، تلفنهای هوشمند قادر به انجام بازیهای واقعیت مجازی، پخش جریانی 4K و اجرای کارآمد عملکردهای چندوظیفه ای خواهند بود. جدیدترین گوشی های هوشمند دارای CPU های ARM هستند که تخمین زده می شود 50 برابر بهتر از CPU هایی که پنج سال پیش استفاده می شد، عمل کنند. علاوه بر آن، این CPU ها 75 درصد انرژی کمتری نسبت به CPU های ساخته شده در پنج سال پیش مصرف می کنند. جالب است بدانید که 16 درصد از بزرگسالان از تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. نکته جالب دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تراشه A8 آیفون 8 بیش از 50 برابر سریع تر از تراشه مورد استفاده در آیفون اولیه است. از سوی دیگر، واحد پردازش گرافیکی آیفون 6 84 ( GPU ) برابر سریع تر از پردازنده گرافیکی مورد استفاده در آیفون اولیه است. نقش تجارت الکترونیک با استفاده از تلفن همراه در سه ماهه دوم سال 2015 ، مصرف کنندگان 59 درصد از زمان دیجیتالی خود را صرف خرید آنلاین از طریق تلفن های هوشمند خود کردند، اما در این دوره تنها 15 درصد از کل درآمد تجارت الکترونیک را خرید کردند. از سوی دیگر، خریداران آنلاین تنها 41 درصد از زمان دیجیتال خود را صرف خرید آنلاین از طریق رایانه های شخصی خود می کنند، اما در همان سه ماهه خریدی بالغ بر 85 درصد از کل تجارت آنلاین انجام داده اند. این نشان می دهد که در حالی که مصرف کنندگان بیشتر وقت دیجیتال خود را روی دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند، در سفارش دادن به رایانه های شخصی خود احساس راحتی بیشتری می کنند. در حالی که محبوبیت دستگاه های تلفن همراه در حال افزایش است، تا آنجا که به تجارت الکترونیک مربوط می شود، آنها همچنان مشکلاتی با ذخیره سازی محتوا و اتصال دارند. ÂÂ |
آخرین بروز رسانی در دوشنبه, 26 دی 1401 ساعت 23:54 |
در باره ما
آخرین نظرات
آدرس